sobota 23. března 2013

Kokosový cheesecake


  Dámy a pánové, představuji Vám kokosový cheesecake s kousky čokolády, který byl můj první vlastní recept. Proto mě prosím omluvte, protože jsem ingredience přidávala podle chuti a nevážila jsem je. Ale když jsem to zvládla já, zvládnete to taky. :) Jde jenom o to, že cheesecake nemá být úplně sladký, spíš nasládlý.
Co se týče tohoto cheesecaku, sklidil doopravdy velký obdiv, že jsem to ani nečekala. :D Aby taky ne, když je to ten nejtučnější dezert pod sluncem. :D:)



Ingredience:
  • mascarpone/riccota
  • tučný tvaroh
  • kokosový olej
  • sušenky
  • čokoláda
  • třtinový cukr
  • sůl
  • vajíčko
  • citrón

Postup:
  Troubu si předehřejte na 180°C. Půl balíčku bebe sušenek (červených) rozlámejte a rozdrobte. Přidejte kokosový olej a pokud chcete i cukr a směs spojte. Natlačíme ji na dno vymazané a vysypané formy a dáme péct 10 minutek.
Teplotu trouby snížíme na 160°C a dol´ú dáme zapékací mísu naplněnou vodou (cheesecake se má správně péct ve vlhkém prostředí). Mascarpone nebo ricottu si vyšleháme s tučným tvarohem. Pro chuť přidáme kokosový olej. Přidáme lžičku citrónové šťávy, špetku soli a třtinový cukr. Vše promícháme, ochutnáme a podle toho nějaké suroviny ještě přidáme. Hořkou čokoládu si nalámeme (pokrájíme) na malinké kostičky a přidáme do náplně. Vše nalijeme do formy a necháme péct přibližně 50 minut. Troubu pootevřeme a cheesecake v ní necháme ještě deset minut. Poté vyndáme z trouby a necháme ho vychladnout a šup s ním do lednice.


4 komentáře: