pátek 29. března 2013

The Daring Bakers: Find veggies!


  Už ani nevím, kde jsem recept na tuto avokádovou čokoládovou buchtu našla, ale myslím, že to byla nějaká stránka o zdravém životním stylu. Takže jsem si ji nezapomatovala. :D Hledala jsem totiž recept jak využít avokádo v pečení a když byla k tomu všemu ještě čokoládová, tak jsem byla rozhodnuta a hned jsem pekla. :) Ale naštěstí jsem ještě našla papírek se surovinami a gramážemi. :))

  Březnovou výzvu pro nás připravila Ruth z blogu Makey Cakey (skvělý název! :D). Úkolem bylo upéct cokoliv a skrýt v tom zeleninu. Kromě této buchty byste mohli zkusit třeba můj mrkvový dort a nebo nějakou cuketovou buchtu. :))

AVOKÁDOVÁ ČOKOLÁDOVÝ BUCHTA


suroviny:

- 1 avokádo
- 2 lžíce oleje
- hrnek mouky
- 1/4 až 1/2 hrnku kakaa
- hrnek cukru
- kypřící prášek
- 1 hrnek mléka
- lžička soli
- 1 lžíci citrónové šťávy
- nasekaná hořká čokoláda

postup:

  Avokádo rozmicujeme spolu s olejem. Přidáme mouku, kakao a cukr. Vše dobře promícháme a přidáme kypřící prášek, mléko, sůl a citrónovou šťávu. Opět všechno zamícháme, ochutnáme a třeba něco přidáme. Nakonec přidejte nasekanou hořkou čokoládu. Směs vlijte do vymazaného a vysypaného pekáčku (já mám takový ten menší). Pečte 15 minut na 180°C a poté teplotu stlumte přibližně na 160°C a pečte ještě 15 minut. 


Pekli jste už něco ze zeleniny? :))

9 komentářů:

  1. máš tam: avokádová čokoládový buchta ;)
    jinak to vypadá na dobrý způsob, jak zařadit avokádo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmm, to vypadá dobře. Připomíná mi to brownies, je to tak i konzistencí?
    Já na výzvu pekla z mrkve.
    https://zezahradydokuchyne.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sice jsem je nikdy nejedla, ale je to hodně čokoládové. :)

      Vymazat
  3. ze zelči jsem ještě nepekla!:)

    OdpovědětVymazat
  4. Zadne vajicko? Zkousim to a uvidime. Zni to zajimave a zrovna mam v lednici jedno plonkove avokado. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem pekla z červené řepy a fazolí. Avokádo tam asi není moc cítit, že?

    OdpovědětVymazat